lördag 4 september 2021

 Hej.

 

Under vecka 33-34 på min semester på Gotland talade jag med en bekant som berättade för mig nyheten att Unika Ludvika har arrangerat en scensommardag den 11/9 i Ludvika centrum där föreningar kunde visa upp sig och visa vad deras verksamhet går ut på.

Jag tyckte efter det samtalet att det skulle vara ett ypperligt bra tillfälle för Tango Corrientes att visa Ludvikas invånare att vi finns.

Jag smsade Bibbi och berättade om mina tankar och frågade henne om det skulle kunna vara en bra ide för Tango Corrientes även om det var kort varsel och att vi kanske skulle vara försent ute.

Jag och Bibbi kom överens om att jag skulle kontakta Unika Ludvika för att undersöka möjligheten att få vara med den dagen.

Efter många turer och några samtal så lyckades vi sy ihop säcken på sista utedansen för säsongen på Gammelgården den 1/9 med hjälp av Bibbi, Per,- Jorge, Rut,- Ivan, Frida,- Ingegärd, Håkan,- Elisabeth, Pekka.

Det gläder mig att medlemmar i Corrientes kunde ställa upp med så kort varsel så att vi kunde ro iland detta projekt.

Jag hoppas ni övriga medlemmar i Tango Corrientes har möjlighet att besöka Unika Ludvikas scensommardag och heja fram Tango Corrientes möjlighet att visa upp oss för Ludvikas invånare.

 

Vad Unika Ludvika begärde från oss:

  • En kort berättelse om Tango Corrientes.
  • Gruppfoto på några medlemmar (vi tog foto i onsdags på Gammelgården på ovan nämnda deltagare)
  • Att vi visar och berättar om vår verksamhet
  • Att vi uppträder (dansar Argentinsk tango) på en scen på 6*6 meter med max 4 par (Covid-19 säkert och de som uppträder är personerna ovan förutom Håkan och Ingegärd som tackade nej)

 

Vad får Tango Corrientes för möjligheter under den dagen:

  • En scen att utnyttja på Garvans torg ca 20 minuter mellan 12:30 till 13:00
  • Utrustning för att spela upp egen musik
  • Möjlighet att berätta om Tango Corrientes
  • Reklam i olika media under den dagen
  • Erbjuda ”prova på att dansa Argentinsk tango 13:30 i lokalen” för nyfikna Ludvika bor (Per o Bibbi ledare).

 

 

Mvh Ordf Pekka..